Facultatea Jurnalism și Științe ale Comunicării Facultatea Jurnalism și Științe ale Comunicării
  • Acasă
  • Facultăți
  • Cercetare
    • Direcții de cercetare
    • Competiții de cercetare
    • Manifestări, evenimente științifice
  • Informații Publice
  • Admitere
  • Contact
  • RomânăRomână
    • РусскийРусский
    • EnglishEnglish

Informaţii publice în conformitate cu Legea 982 din 11.05.2000

Date de contact: Șef Secția Studii – Elena Furdui-Cociug

Telefon: +373 22 358427

E-mail: uspeeconstantinstere@yahoo.com

Secția Studii a USPEE „C. Stere” asigură accesul liber şi neîngrădit al publicului şi mass-media la informaţiile de interes public. Activitatea acestuia este condusă în spiritul transparenţei şi al dreptului la informare a cetăţeanului.

USPEE „C. Stere” promovează o politică a deschiderii faţă de societate, în general şi faţă de mass-media. Din acest motiv, universitatea asigură, în condiţiile şi limitele prevăzute de lege, prin Secția Studii USPEE, informarea corectă şi completă a cetăţenilor cu privire la informaţiile datorate prin lege sau solicitate în acord cu aceasta.

Cum pot obţine o informaţie de interes public?

Informaţii publicate din oficiu

Universitatea comunică anumite informaţii, din oficiu, potrivit Legea 982 din 11.05.2000 și Regulamentului privind potectia datelor cu caracter personal la prelucrarea acestora în cadrul sistemelor informațiionale gestionate de USPEE „Constantin Stere”.

Acestea pot fi accesate direct de pe site-ul universităţii și/sau la sediul USPEE, biroul 601C, bd. Stefan cel Mare și Sfânt 200, Secția Studii.

Documentele pot fi descărcate, tipărite, completate şi depuse la secretariat.

 Informaţii oferite la cerere

Cererile de informare se primesc:

  • de către angajaţii USPEE, dacă solicitarea de informaţie este formulată verbal;
  • la Secția Studii USPEE, dacă solicitarea de informaţie este formulată în scris.

În cazul formulării verbale a solicitării informaţia este furnizată pe loc, dacă este posibil, sau cu îndrumarea solicitantului să adreseze o cerere în scris, în contextul în care complexitatea informaţiilor de comunicat reclamă acest lucru.

Pentru cererile formulate în scris, pe suport de hârtie sau pe suport electronic (e-mail), solicitantul va primi o confirmare scrisă conţinând data şi numărul de înregistrare a cererii. Formularul pentru solicitarea unei informaţii de interes public poate fi descărcat aici.

La cât timp veţi primi răspunsul?

Reprezentanţii mass-media care au solicitat o informaţie verbal vor primi răspunsul în maximum 24 de ore, în cazul în care solicitantul nu a fost îndrumat să redacteze o cerere în scris.

În cazul în care informaţia solicitată este deja comunicată din oficiu în una dintre formele precizate la art. 16 din Legea 982 din 11.05.2000, se asigură de îndată, dar nu mai târziu de 5 zile, informarea solicitantului despre acest lucru, precum şi sursa unde informaţia solicitată poate fi găsită.

Dacă informaţia solicitată este de interes public, veţi primi un răspuns, pe suportul specificat de dumneavoastră (e-mail, fax sau scris) în 10 zile.

Dacă prin complexitatea documentării, informarea angajează o perioadă mai mare pentru redactare, solicitantul va fi informat asupra acestui aspect, comunicarea informaţiei putând interveni cel mai târziu la 30 de zile de la data solicitării, cu informarea soclicitantului.

În cazul în care informaţia solicitată este identificată ca fiind exceptată de la accesul liber la informaţie, se asigură în termen de 5 zile de la înregistrarea cererii la Secția Studii solicitantului despre acest lucru.

Cum poate fi contestată decizia biroului?

Conform prevederilor art. 21, 22 şi art. 23 din Legea nr. 982/2000 privind liberul acces la informaţiile, persoana lezată în drepturile sale se poate adresa cu reclamaţie administrativă conducerii USPEE „C. Stere”, în termen de 30 de zile de la luarea la cunoştină a refuzului explicit sau tacit al angajaţilor desemnaţi în cadrul instituţiei pentru aplicarea prevederilor regulamentare.

Dacă solicitantul, după primirea răspunsului la reclamaţia administrativă se simte în continuare lezat în drepturile sale prevăzute de lege, poate face plângere la secţia de contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază sau în a cărei rază teritorială se află sediul instituţiei publice.

Plângerea se face în termen de 30 de zile de la data expirării termenului prevăzut la art. 22 din Legea nr. 982/2000.

Model de cerere și de reclamaţie administrativă poate fi descărcat aici.

  1. Formular solicitareinfopublic
  2. Formular reclamatieadministrativa
  3. Formular reclamatieadministrativa (2)
Despre universitate
Universitatea de Studii Politice şi Economice Europene „Constantin Stere" este succesoarea Institutului de Studii Politice şi Relaţii Internaţionale (ISPRI) fondat la 28 iulie 1997. Fiind o instituţie de învăţământ destul de mobilă şi adaptabilă, USPEE se află în permanentă căutare a acelor modalităţi de instruire care să le garanteze absolvenţilor amplasarea în câmpul muncii şi o mobilitate socială sporită.
Categories
  • Anunțuri
  • Noutăți
Subdiviziuni
  • Anunțuri
  • Contacte
  • Documente
  • Noutăți
  • Practica
  • Secretariat
Contacte
  • b-dul Ștefan cel Mare si Sfînt 200 Chisinau MD2004 Moldova

  • Telephone(022)74-99-13 / (022)74-94-86

  • International (022)74-94-86

  • email contact@uspee.md

©2016 ARTSINTEZ ALL RIGHTS RESERVED

Follow us